Erasmus+ KA1 – Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development

Το πρόγραμμα Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development” υλοποιήθηκε στη Φλωρεντία της Ιταλίας την περίοδο 23-28/8/2021 στα πλαίσια του Erasmus+ στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας , με τη δράση «Μαθησιακή Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης» με κωδικό 2021-1-EL01-KA101-061389 και τίτλο: «Ολοκληρωμένες προσωπικότητες στην Ευρώπη του 21ου αιώνα: Το Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας διαμορφώνει θετικό μαθητοκεντρικό περιβάλλον που προάγει το ευρωπαϊκό πνεύμα τόσο στο τεχνοκρατικό όσο και στο ανθρωπιστικό του πλαίσιο». Το πρόγραμμα παρακολούθησε η εκπαιδευτικός πιάνου, Τσίτσα Αικατερίνη.

Στόχοι του προγράμματος ήταν η θετική εκπαίδευση, οποία αποτελεί πρόκληση για το παραδοσιακό εκπαιδευτικό παράδειγμα παγκοσμίως. Στοχεύει στην προώθηση της ευημερίας και της ευτυχίας σε μια ολιστική προοπτική μέσα στην τάξη και πέρα από αυτήν, παρέχοντας στους νέους τη γνώση και τις δεξιότητες ζωής για να ευδοκιμήσουν στη σημερινή και τη μελλοντική τους ζωή. Η σύγχρονη εκπαιδευτική του προσέγγιση βασίζεται στη Θετική Ψυχολογία, η οποία είναι η επιστημονική μελέτη της ανθρωπότητας και της βέλτιστης λειτουργίας, και επικεντρώνεται σε δυνάμεις και αρετές που επιτρέπουν σε άτομα, κοινότητες και οργανώσεις να πετύχουν.

Το πρόγραμμα επίσης εστίασε στα εξής πεδία:

  1. Εισαγωγή στη Θεωρία της Ψυχολογίας
  2. Εισαγωγή στις θεμελιώδεις θεωρίες και τεχνικές θετικής εκπαίδευσης.
  3. Σχεδιασμός προγραμμάτων που συνδυάζουν ακαδημαϊκούς στόχους με την ανάπτυξη της ενίσχυσης του χαρακτήρα και της ευημερίας
  4. Ανάλυση εμπειριών των θετικών συναισθημάτων, η δέσμευση με τις δραστηριότητες, η καθιέρωση ουσιαστικών πρακτικών και σχέσεων κλπ.
  5. Ευκαιρίες για προσοχή στις παρούσες στιγμές, χαλάρωση μέσα στο μάθημα, ενίσχυση συγκεκριμένου επίπεδου αυτογνωσίας
  6. Σχεδιασμός προσωπικού έργου βασισμένο στη θετική εκπαίδευση
  7. Συμμετοχή σε μια ενεργή διαδικασία εκμάθησης που εστιάζει επίσης στην προσωπική εμπειρία και τον αυτοπροβληματισμό
  8. Μεθοδολογία που θα συνδυάζει γνωστικά και συναισθηματικά στοιχεία για να διευκολύνει τη μαθησιακή διαδικασία και να διασφαλίσει τη μακροχρόνια διατήρηση της νέας γνώσης.

Στην υλοποίηση του προγράμματος συμμετείχαν συνολικά 12 εκπαιδευτικοί από τις χώρες Ελλάδα (1), Ισπανία (1), Ουγγαρία (1), Πολωνία (9). κατά τη διάρκεια του προγράμματος καλλιεργήθηκε θετικό κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων, μέσα στο οποίο ανταλλάχθηκαν εμπειρίες και γνώσεις, προβλήθηκε η διαφορετική κουλτούρα και νοοτροπία των πολιτισμών, και υπήρξε συνεργασία κατά την υλοποίηση διαφόρων δραστηριοτήτων.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *